24 February 2010

Jadual Bertugas Skuad Ronda Feb & Mac




Harap maklum, bagi yang namanya tidak tersenarai atau ingin turut serta sila hubungi ketua keselamatan atau ketua lorong masing-masing. Setiap warga taman hanya akan bertugas sebulan sekali mengikut syif yang ditetapkan. Bersama kita mencegah sebelum terkena.

3 comments:

  1. Muhd Fariz Hj IsmailFebruary 24, 2010 at 6:16 PM

    Terima kasih kerana paparkan Jadual Bertugas untuk rondaan taman... Insya Allah saya akan turut serta...

    ReplyDelete
  2. askum, sya ingin membuat pertanyaan, sehingga bila rondaan ini dijalankan? Walaupun sya tidak terlibat, mungkin dalam jangkamasa yang lama semakin ramai yang tidak dapat menjalankan rondaan, ini adalah disebabkan kebanyakannya bekerja pada waktu pagi dan disebabkan juga keletihan semasa bekerja. sya cuma dapat memberi cadangan iaitu membayar upah guard untuk membuat rondaan setiap mlm.sbbnye sblum ini taman2 lain telah membuat rondaan ini, tetapi smakin lama berkurangan. diharap agar pihak en dapat membuat mesyuarat semula dengan membincangkan perkara ini. terima kasih

    ReplyDelete
  3. assalammualaikum,..rondaan sukerela ini telah berjalan selama hampir 2 thn,.sy mengucapkan terima kasih kepada yg membantu sy sehingga berjaya membenteras dan mencegah terjadinya kes-kes yg tidak diingini.

    bagi menjawab persoalan di atas,.menggunakan guard sebagai jalan penyelesaian mmg bagus dan kita boleh mmberi sepenuh komitmen pada kerjaya kita akan tetapi ssejauh mana keberkesanan security guard pada masa sekarang ? jenayah2 yg melibatkan anggota security ? response segera di waktu kecemasan ?status dan maklumat keselamatan taman kita yg terdedah kepada penjenayah..siapa ada dirumah dan siapa tiada ..maklumat2 sebgini terlepas kepada ancaman dari luar..selain dari itu,.kos pembiayaan security pula hasil dari kutipan bulanan,.sejauh mana kita mampu untuk membayar kos ini, mungkin kita akan mendisiplinkan diri untuk membayar..bagaimana pula kepada yg tidak berminat tentang hal-hal keselamatan? jika kita mengumpul rm 8k sebulan. kita kira kos untuk membuat pos kawalan,.bayaran kawalan bulanan..sy rasa kita masih gagal untuk membenteras kes-kes pecah rumah ini,.kerana keadaan taman kita yg banyak terdapat lubang-lubang tikus..

    puan rahayu,.sy telah memulakan skim rondaan sukerela secara individu sejak mula tinggal di sini..dan selepas itu mendapat sambutan daripaada sahabat2 yg lain..ape yg sy pentingkan di sini sy dapat menyampaikan teknik-teknik mencegah,.mengeratkan hubungan siraturrahim dari hujung jalan 8 hingga 18..sy percaya keakraban yg ada sekarang mampu untuk kita mengurus hal-hal perkahwinan,kenduri-kendara,kematian,dan masalah-masalah berkaitan keselamatan..

    sy dan sahabat2 gembira untuk berbakti kepada masyarakat dan wujud dalam masyarakat taman mulia ini,.walau apa pun...sy mengambil pandangan puan ini dan akan menyalurkan kepada YDP untuk tindakan,.persetujuan adalah atas suara masyarakat,.sy memohon maaf jika ada kekurangan dalam pandangan sy..sebarangan pertanyaan dan pandangan boleh hubungi saya- shahrul/ 017 5937051

    ReplyDelete