17 May 2010

RED ALERT! KEJADIAN PECAH RUMAH JALAN 13

Sabtu, 15 mei 2010, Satu kejadian pecah rumah telah berlaku pada jam 11.00 pagi ketika kebanyakan kita berada di taman. Pada pagi itu penyenayah telah memecah masuk sebuah rumah di jalan 13. Sewaktu kejadian, anak-anak pemilik rumah berada di dalam rumah.

Penjenayah telah memecah masuk melalui pintu hadapan, sambil mengacukan pisau terhadap kanak-kanak terbabit mereka mengarahkan anak-anak tersebut untuk menunjukan temapat tersimpan barang-barang berharga. Menurut saksi, suspek terdiri dari 2 lelaki dan 1 wanita. Mereka melarikan diri menggunakan kenderaan myvi.

Apa yang dipercayai, mondus operasi mereka adalah berlagak seperti saudara-mara yang datang menziarah. Jutaan terima kasih diucapkan kepada rakan-rakan kita yang telah sepantas kilat memberi bantuan kepada anak-anak mangsa. Penjenayah sudah semakin ganas, tak kira lelaki atau wanita. Berwaspadalah.

2 comments:

  1. Salam ziarah..

    Saya pembeli rumah di seri pajam (Suria Residence). Saja google info perumahan di seri pajam dan sgt seram bila terbaca dah terlalu byk kes pecah rumah. Rasa takut pulak bila bayangkan nnt sy akan berpindah ke sana. Takde tangkapan dibuat ke? atau pun umpan diorg2 ni..

    Dan lg 1, berkenaan info dan jadual rondaan diletak disini dan boleh diakses oleh org luar. Ini boleh juga membenarkan si penjenayah2 ni pun baca dan boleh buat perancangan mereka. Pada pendapat saya, info2 seperti berkenaan lebih selamat dihantar ke email penduduk dan inform mereka disini utk check.

    Tq sbb wujudkan blog ini utk berkongsi maklumat berguna. Komuniti kt sini mmg best..

    ReplyDelete
  2. assalammualaikum julie,.ermm di suria resident komuniti berpagar n berpengawal, so no need to be worry..,
    1) jadual dan tugas rondaan ni mmg saja expose kt public,.mmg diorang x penah follow jadual pun..
    thanks viewing us,.

    ReplyDelete